Δευτέρα, 6 Μαΐου 2013

Φάρος δειλίας …Φιλόθεος



Τάσος  Σχίζας

Μέσα στις άγιες μέρες του Πάσχα, έχουνε δώσει τα ρέστα τους οι οργανικοί διανοούμενοι, τα  «πολυπολιτισμικά»  ιστολόγια  και οι κατά  φαντασίαν  celebrities  του δημόσιου βίου μας, να μας τον κάνουν ακόμα πιο αβίωτο. Θέλουν να πετύχουν (όσο ακόμη είναι νωρίς) απόλυτη  νίκη,  δηλαδή νίκη  πνευματική.

Να συνηθίσει ο λαός μας τον Φόβο, να συνηθίσει τον εκμαυλισμό, να θεωρεί ως φυσικά τα αφύσικα.
Αμέσως μετά τον γιατρό της Ν.Δ. Θρασύβουλο Μαυρομμάτη από την Πάτρα, ο οποίος προσπάθησε (λίαν  ανεπιτυχώς) να βεβηλώσει τη μνήμη των συνανθρώπων μας οι οποίοι δεν άντεξαν τη δολοφονική επίθεση των τοκογλύφων και δολοφονήθηκαν μέσω «αυτοκτονίας»  (τους  εγκάλεσε  ότι …δεν  έχουν  «φόβο  Θεού»,  ο  γιατρός  ο …αθεόφοβος), έρχεται ο ψυχοθεραπευτής Πατήρ Φιλόθεος Φάρος, στην Κρυσταλία Πατούλη  και  το  tvxs.gr  (Μεγάλο Σάββατο 4-5-2013 , αμ τι νομίζετε ;)

Για να μην  περάσει  σε  κανενός  δύσμοιρου  το  μυαλό,  η  τρελή  ιδέα:
Μετά από τη στοιχειώδη ανάσα που πήρε τούτες τις Άγιες μέρες, ακούγοντας το «Χριστός ανέστη» και «θανάτω θάνατον πατήσας», να δούμε πως θα ξαναβρεθούμε, πώς θα αναστηθούμε,  πως θα  αντισταθούμε, πως θα τους στείλουμε στο διάολο,  παρεμβαίνει ο πατήρ  (ως  οφείλει  κάθε .…φάρος)  και  το  ξεκαθαρίζει:


“…..Ο Χριστός, δεν ασχολήθηκε, ούτε με την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, ούτε με τον Ηρώδη. Δεν ασχολήθηκε με αυτά που εμείς ασχολούμεθα. Κι όμως, η Παλαιστίνη είχε κατοχή από τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, που ήταν κάποιον τρόπο δυνάστες του εβραϊκού λαού, και ο Ηρώδης ήταν ένας αδίστακτος δικτάτορας. Δεν ασχολήθηκε με αυτά. Εμείς ασχολούμαστε με τον πρόεδρο της δημοκρατίας, με τον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αντιπολίτευσης, και τελικά ο μέσος Έλληνας, έχει συρρικνώσει την ύπαρξή του σε μια γραμμούλα πάνω απ’ το μηδέν… Κι αυτόν τον απέραντο εσωτερικό του πλούτο, ούτε καν τον υποπτεύεται…..”
“… Έτσι λειτουργούν τα πράγματα. Αγαπάτε τους εχθρούς σας, είπε.  Να κάνετε καλό σ’ αυτούς που σας μισούν. Να ευλογείτε αυτούς που σας καταριούνται. Να προσεύχεστε γι αυτούς που σας κακομεταχειρίζονται. Μην εμποδίσεις κανέναν να σου πάρει ότι είναι  δικό  σου, κι  αν  στο  πάρει  μην  το  ζητήσεις  πίσω…..”

Περίφημα, έτσι λέει ο πατήρ, ο ψυχοθεραπευτής, ο Φάρος.
Δεν μπορώ να γνωρίζω τι ακριβώς λέει σε κάποια δύσμοιρη γυναίκα (που τον συμβουλεύεται σαν ψυχοθεραπευτή) και είναι θύμα οικογενειακής βίας, σεξουαλικής κακοποίησης, που βλέπει πιθανότατα τον «άντρα» της να κακοποιεί και τα ίδια της τα παιδιά:  «Να προσεύχεται γι αυτούς που την κακομεταχειρίζονται». Να μην αντισταθεί, να μην αντεπιτεθεί και, κυρίως, να μην  ΘΥΜΩΣΕΙ.

Στη συνέντευξή του στο TVXS,  δεν  υπάρχει  πουθενά  η  λέξη  ΘΥΜΟΣ.
Ψυχοθεραπευτής,  κατά  τα  άλλα. Και  πατήρ. Και  φάρος.

Μα κι ο Χριστός  ακόμη  ΘΥΜΩΝΕ.  Επέτρεπε  στον  εαυτό  του  να  ΘΥΜΩΝΕΙ.
Επέτρεπε στον εαυτό του να επικοινωνεί με τη δίκαιη οργή και να δρά στηριγμένος  σε  αυτήν.
Τόσο στο επίπεδο του προσωπικού ΒΙΑΣΜΟΥ, όσο και στο επίπεδο του κοινωνικού ΒΙΑΣΜΟΥ, ξεκάθαρα ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε αυτούς που, κάθε φορά, τον συντελούν.

Αν μας λέει κάτι η προσωπική (και δια των χεριών του) επίθεση στους πάγκους των  εμπόρων – τραπεζιτών,  στο  Ναό  του  Σολομόντως.

Αν μας λέει κάτι η φοβερή του κραυγή: «Ουαί υμίν, Γραμματείς & Φαρισαίοι υποκριταί», η οποία άλλωστε και τον οδήγησε στο Σταυρό του μαρτυρίου Του.

Αν μας λέει κάτι η Ορθόδοξη παράδοσή μας, η οποία εκτός από Γιοσάκηδες, Βαβύληδες, Ιερώνυμους και Ιερόδουλους, έβγαλε και Αθανάσιο Διάκο, Παπαφλέσα, Παλαιών Πατρών Γερμανό, καλόγερο Σαμουήλ, επίσκοπο Ρωγών Ιωσήφ στο Μεσολόγγι.

Παρότι θα πεθάνει (όπως όλοι μας) ο πατήρ Φιλόθεος ΔΕΝ έχει ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ να «αποθάνει», ούτε έτσι όπως το αποφάσισε ο Χριστός, ούτε έτσι όπως το αποφάσισε ο Μακρυγιάννης, ο Διάκος, ο Παπαφλέσσας.
Συνεντεύξεις έχει αποφασίσει να δίνει, μέχρι το Τέλος.
Συνεντεύξεις που νομιμοποιούν τους βιαστές, τους φονιάδες του Ανθρώπου, συνεντεύξεις  που  νομιμοποιούν  το  Τέρας:

Μάνος Χατζιδάκις,   Από το βιβλίο: «Τα Σχόλια του Τρίτου», Εκδ. Εξάντας, Αθήνα 1980:
Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του Τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει. Και η πιθανή προέκταση του αξιώματος είναι, να συνηθίσουμε τη φρίκη, να μας τρομάζει η ομορφιά.

Ο Frankenstein έγινε πόστερ και στολίζει το δωμάτιο ενός όμορφου αγοριού.
Το αγόρι ονομάζεται Πινοσέτ ή Βιντέλλα, κι ολομόναχο χορεύει με πάθος ένα tango ελλειπτικό. Δεν υπάρχει μουσική, ούτε τραγουδιστής από κοντά. Μονάχα ένας ρυθμός ατέλειωτος και αριθμοί. Χίλιοι, πεντακόσιοι, πέντε χιλιάδες, δέκα, εκατό χιλιάδες, αριθμοί όχι εντελώς αποσαφηνισμένοι των εξαφανισθέντων, βασανισθέντων και νεκρών. 

Αναμφισβήτητα αρχίσαμε να το ανεχόμαστε. Και η ανοχή, πολλαπλασιάζει τα ζώα στη δημόσια ζωή, τα ισχυροποιεί και τα βοήθα να συνθέσουν με ακρίβεια τη μορφή του τέρατος, που προΐσταται, ελέγχει και μας κυβερνά. 

Το ερώτημα περνάει απ’ τις ηλεκτρικές εφημερίδες της κεντρικής πλατείας. Πώς θ’ αντιδράσουμε και πώς δε θα συμβιβαστούμε με το τέρας; 

Θυμάστε τι έγινε στην “Ερωφίλη”, από την προηγούμενη φορά. Ο κόσμος της είχε για βασικές αξίες, το ήθος, την αλήθεια και την ομορφιά. Κι έτσι, όταν παρουσιαζότανε η μορφή ενός τέρατος, αναστάτωνε το κοινό αίσθημα εκ βαθέων, και προκαλούσε απρόσμενη, άμεση και καθοριστική αντίδραση. Μόλις ο Βασιλιάς έβγαλε τον μανδύα του μεγαλείου του και το προσωπείο του αγαθού αρχηγού πατέρα, κι εφάνη στο πρόσωπο του η μορφή του τέρατος, (με τον διαμελισμό του Πανάρετου), ο Χορός, από γυναίκες, ορμά πάνω του, τον ποδοπατά, τον θανατώνει  και  τον  εξαφανίζει

Αυτό σημαίνει πως ο χορός των γυναικών αυτών, και δεν φοβήθηκε, αλλά και πως δεν θα μπορούσε ποτέ να μοιάσει με το πρόσωπο του τέρατος…..»

Κάποιο λόγο, βαθειά προσωπικόν, θα έχει ο πατήρ Φιλόθεος για να έχει πάρει σβάρνα τις εκπομπές (από την «κρατική» τηλεόραση, μέχρι τα ιστολόγια του «πολυπολιτισμού», προωθώντας την «ατομική» ευθύνη,  το «μαζί τα φάγαμε», την  υποταγή  στο  Τέρας. Έχει  κάθε  δικαίωμα.

Έχουμε  δικαίωμα  και Εμείς, όμως,  να  προσπεράσουμε.
Ακούσαμε κι ευχαριστούμε πολύ, δεν θα πάρουμε.

Άντε  και  εις  ανώτερα:
Και  στου  Παπαχελά, και  στου  Παπαχελά !!




Πάτρα 6-5-2013
Πολ. Μηχανικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου