Σήμερα το πρωί ο Καμίνης και οι
κολλητοί του στην θεσμική συμμορία της ΕΛ.ΑΣ έστειλαν τα ΜΑΤ στο
κοινωνικό χώρο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης. Ο αντιδήμαρχος Βαρελάς
ενημέρωσε πως ο δήμος πήρε την απόφαση να “αξιοποιήσει” το χώρο.
Από καιρό όλοι οι κοινωνικοί χώροι,
στέκια και καταλήψεις έχουν μπει στο στόχαστρο του Κράτους και φυσικά
της ακροδεξιάς. Δεν είναι δα και τίποτα καινούργιο. Με την εξέγερση του
Δεκέμβρη του ’08 απελευθερώθηκαν και άλλοι χώροι από την ιδιοκτησία τους
και δόθηκαν στους ανθρώπους κάθε γειτονιάς που ήταν διατεθειμένοι να
προχωρήσουν σε κάποιου είδους αυτοδιαχειριστικό πείραμα. Το Πάρκο
Ναβαρίνου στα Εξάρχεια, το Πάρκο Κύπρου και Πατησίων κτλ..
Το πρόβλημα του δημάρχου -και κάθε
δημάρχου- είναι ότι είναι τσιράκι των αφεντικών κεφαλαιούχων και των
διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα. Ο ρόλος του αυτός
είναι. Στον καπιταλισμό όταν εννοούμε δήμαρχος εννοούμε δήμαρχος των
εταιριών και των συμφερόντων. Για παράδειγμα ο Καμίνης τα τελευταία
χρόνια έστειλε τα ΜΑΤ σε όλους όσους συμμετείχαν για διαμαρτυρίες στο
Σύνταγμα. Τις σκηνές των αγανακτισμένων τις “σκούπισε” επειδή ήταν
“υγειονομικός κίνδυνος”. Το προηγούμενο χειμώνα έστειλε πάλι τα ΜΑΤ να
συλλάβουν άστεγους και αλληλέγγυους στο πνευματικό κέντρο της οδού
Σόλωνος. Οι άστεγοι είχαν καταφύγει εκεί κάνοντας κατάληψη σε έναν
αχρησιμοποίητο χώρο για να γλυτώσουν από το κρύο. Δεν γλύτωσαν από το
Δήμαρχο του Κεφαλαίου. Τόσες και τόσες περιπτώσεις. Αν είσαι εταιρία και
θέλεις να διαφημιστείς, στήνεις ένα σωρό κιτς δρώμενα στο Σύνταγμα ,
κλείνοντας όλη την πλατεία και εμποδίζοντας τη διέλευση περαστικών δεν
σε ενοχλεί κανένας. Τότε είναι για την “ανάπτυξη¨. Αν είναι οι άστεγοι
να κάνουν σε ένα αχρησιμοποίητο κτήριο κατάληψη… είναι θέμα
“νομιμότητας”.
Με την έννοια “νομιμότητα” εννοούμε το
δίκαιου αυτού που έχει φράγκα και πρόσβαση στο δήμαρχο και το Κράτος.
Δηλαδή τις εταιρίες, τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών. Όχι τους άστεγους.
Ούτε για κανέναν από εμάς. Για εμάς υπάρχουν “οι αρμόδιες υπηρεσίες”, η
κρατική γραφειοκρατία. Δηλαδή η “νομιμότητα” και οι “αγορές” πάνε πακέτο
στο καπιταλισμό. Η “νομιμότητα” είναι των καπιταλιστών. Αυτοί πληρώνουν
, δικιά τους είναι , ότι θέλουν την κάνουν.
Το ίδιο συμβαίνει και με την Δημοτική
Αγορά της Κυψέλης. Η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης ενοχλεί εδώ και έξι
χρόνια. Είναι ένας χώρος που η “αγορά” δεν υπάρχει. Είναι ένας χώρος που
η “αγορά” δεν μπορεί να παρέμβει. Είναι ένας χώρος που γίνονται
εκθέσεις, συναυλίες, μαθήματα, εκδηλώσεις κάθε είδους. και πάνω από
όλα.. είναι ένας πολιτικός χώρος.. που δεν μπορεί να παρέμβει η αγορά.
Ένας ελεύθερος κοινωνικός χώρος για ανθρώπους που δρουν συλλογικά και
άρα πολιτικά. Η “αγορά” δεν μπορεί να παρέμβει εκεί. Μπορεί να παρέμβει
στη Βουλή, να κάνει lobbying, να οργανώσει συνέδρια διαφημιστών της
Τρόικας στη Μεγάλη Βρετανία με καλό μπουφέ, να σπρώξει λίγο τα πράγματα
στη δικαιοσύνη, να πληρώσει μπράβους της νύχτας να απειλήσουν απεργούς
στον Flash Radio, μπορεί να προωθήσει στα Μ.Μ.Ε. το ναζιστικό κόμμα,
μπορεί να πληρώσει τα καινούργια αλεξίσφαιρα γιλέκα των μπάτσων… αλλά
δεν είναι εύκολο να παρέμβει σε αυτήν την γωνιά της πόλης… τον Κοινωνικό
Χώρο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης… και σε άλλες γωνιές της Αθήνας.
Τι κάνει λοιπόν η “αγορά”; Παρεμβαίνει
με τον τρόπο της. Όπως έκανε πάντα. Μέσω του δημάρχου. Μέσω των μπάτσων
που φωνάζει ο δήμαρχος, μέσω των διάφορων μαγαζατόρων και ελαφρώς
μαφιόζων της περιοχής(κάποιοι, προφανώς όχι όλοι) , που δεν βλέπουν με
καλό μάτι τους κοινωνικούς χώρους, αλλά βλέπουν με καλό μάτι (κάποιοι,
όχι όλοι) τους μπράβους του Μιχαλολιάκου. Άλλωστε οι ναζί και οι
μαγαζάτορες της νύχτας βρίσκονται στον ίδιο κύκλο εργασιών..της αγοράς.
Γιατί η αγορά δεν είναι μόνο τα dolce & Gabbana της Σταδίου ούτε το
τρενάκι της vodafone με τους Γιαπωνέζους τουρίστες. Αγορά είναι οι
ανήλικες εκδιδόμενες, η πρέζα, η κόκα, τα αφορολόγητα ποτά-μπόμπες, οι
προστασίες και πολλά άλλα. Καπιταλισμός. Η αγορά(το κεφάλαιο) δεν
γνωρίζει ούτε σύνορα, ούτε εθνικότητες ούτε καταλαβαίνει από κοινωνικούς
χώρους με εκδηλώσεις χωρίς αντίτιμο. Η αγορά θέλει τους μετανάστες
εργάτες φοβισμένους να μην ζητάνε τίποτα και υπό την επίβλεψη των
μπάτσων, των υπερεθνικών οργανωμένων μαφιών και φυσικά των ναζί. Η αγορά
δεν θέλει μαθήματα γλώσσας για μετανάστες, δεν θέλει στέγη για τους
άστεγους, δεν θέλει συλλογικές κουζίνες εκτός και αν τις κάνουν οι ναζί.
Η αγορά δεν θέλει γηγενείς εργαζόμενους να αμφισβητούν τη πρωτοκαθεδρία
της στη μόρφωση , στη διασκέδαση, στο παιχνίδι, στο φαΐ, στη ζωή. Η
αγορά θέλει να παίξει με τις τιμές real estate και οι απαλλοτριώσεις
ιδιοκτησίας σπάνε αυτό το κύκλο. Τι πιο προφανές.
Ο Καμίνης είπε ότι για το “μοίρασμα
τροφίμων” στο Σύνταγμα, οι ναζί δεν είχαν την άδεια του Δήμου. Τότε
γιατί δεν ζήτησε την συμβολή της αστυνομίας για τη “διάλυση του
πλήθους”; Οι ναζί είναι η μοναδική ομάδα με πολιτικά χαρακτηριστικά που
ενώ δεν είχε άδεια από το δήμο δεν χτυπήθηκε από την αστυνομία στο
Σύνταγμα τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια. Άρα η “νομιμότητα”… είναι
το λάστιχο της αγοράς, του δήμαρχου της αγοράς, των μπάτσων της αγοράς,
των ναζί της αγοράς και πάει λέγοντας.
Οι κοινωνικοί χώροι, τα στέκια πολιτικών χώρων και οι καταλήψεις ενοχλούν.
Ο μοναδικός τρόπος που έχει η αγορά,
δηλαδή το Κεφάλαιο, για να παρέμβει εκεί είναι η καταστολή. Είναι
κάποιος ασφαλίτης που θα καταγράφει τι συμβαίνει. Είναι η Δέλτα/ΔΙΑΣ που
θα περάσει γκαζώνοντας και θα απειλήσει, είναι τα ΜΑΤ που θα επέμβουν,
είναι οι ναζί που θα μαχαιρώσουν, οι μαφιόζοι που θα στραβοκοιτάξουν.
Εξάλλου ένα σωρό επικίνδυνα πράγματα για την “νομιμότητα” συμβαίνουν
στους κοινωνικούς χώρους και τις καταλήψεις:
Οι συλλογικές κουζίνες είναι επικίνδυνες για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
Τα δωρεάν μαθήματα γλώσσας σε Έλληνες και μετανάστες είναι επικίνδυνα για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
Τα πάρτι και η εκδηλώσεις που δεν
μεσολαβούνται από τους διαφημιστές τις εταιρίες ή τη μαφία προστασίας,
είναι επικίνδυνα για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
Η απαλλοτρίωση από κοινωνικές ομάδες
χώρων και ιδιοκτησίας για κοινωνικούς σκοπούς είναι επικίνδυνη για τη
“νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
Και έτσι λοιπόν η αγορά, το Κεφάλαιο,
καταφεύγουν στη καταστολή, στον εκφοβισμό από νεοναζί, στο τραμπούκισμα
από μαφιόζους, στα ΜΑΤ και στις δηλώσεις Καμίνη.
Γιατί αν αμφισβητείται η “νομιμότητα”
της αγοράς σε μια γωνιά της Αθήνας, τότε μπορεί να αρχίσει να
αμφισβητείται και αλλού. Μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στους
ανασφάλιστους εργαζόμενους του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, μπορεί να
αρχίσει να αμφισβητείται στα αχρησιμοποίητα κτήρια του κέντρου των
Αθηνών, μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στα υπέρογκα ενοίκια, μπορεί
να αρχίσει να αμφισβητείται στην αγορά ενέργειας, μπορεί να αρχίσει να
αμφισβητείται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.Μπορεί να αρχίσει να
αμφισβητείται όπου υπάρχουν εργάτες, εργαζόμενοι, μητέρες, μπαμπάδες,
άστεγοι, συνταξιούχοι, επισφαλείς… μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται
δηλαδή όπου υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανήκουν στην αστική τάξη και τα
σκυλιά της.
Γι αυτό μέχρι τώρα ο Καμίνης προσπάθησε να διώξει μέχρι και από τα παγκάκια τους άστεγους των Αθηνών.
Όπου υπάρχει η αγορά δεν μπορούν να
υπάρχουν άνθρωποι παρά μόνο μισθωτοί σκλάβοι/καταναλωτές/”ελεύθεροι”
hipsters νεομικροαστοί.
Κάθε τι που δεν υπάγεται στην αγορά και το κύκλο του χρήματος διώκεται.
Τουλάχιστον ο δήμαρχος το δείχνει με κάθε τρόπο. Ειλικρινής είναι ο άνθρωπος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου