Ιστοσελίδα 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας (δημοσιογραφική ομάδα)
e-mail: todialeimma@gmail.com
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Οι μαθητές του Α2 με αφορμή το κείμενο «Ο Βάνκας» του Άντον Τσέχωφ, στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της καθηγήτριας Αικατερίνης Δοκοπούλου, εκπόνησαν ομαδικές εργασίες στις οποίες συγκέντρωσαν στοιχεία για τα δικαιώματα των παιδιών αλλά και για την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, κυρίως στις περιπτώσεις της παιδικής εργασίας. Από τα στοιχεία που συνέλεξε όλη η τάξη προέκυψαν οι εξής εργασίες :
«Τα δικαιώματα των παιδιών»:
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ο πρώτος παγκόσμιος νομικά δεσμευτικός κώδικας για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. Θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα. Η Σύμβαση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, υιοθετήθηκε ομόφωνα απο τη Γεν. Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμ. 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992 (ΦΕΚ 192/2.12.92).
Τα σημαντικότερα δικαιώματα των παιδιών είναι αυτό της επιβίωσης, της προφύλαξης από ψυχοσωματική βία,από την εργασία, τη χρήση ναρκωτικών αλλά και τη σεξουαλική κακοποίηση.Ένα εξίσου σημαντικό δικαίωμα είναι αυτό της συμμετοχής, το οποίο αναφέρεται στην ελευθερία της έκφρασης των παιδιών σε ζητήματα που τους ενδιαφέρουν και τους αφορούν άμεσα
Το δικαίωμα ανάπτυξης- εξέλιξης δεν αφορά μόνο την ίδια τη ζωή των παιδιών, για το πώς θα εκμεταλλευθούν τις δυνατότητές τους με διάφορες δραστηριότητες αλλά αφορά και το κοινωνικό επίπεδο της χώρας στην οποία ζουν.Δεν πρέπει λοιπόν να ξεχνάμε ότι και τα παιδιά έχουν δικαιώματα και πρέπει να τα σεβόμαστε.
Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Α2
«Ιστορική αναδρομή στο φαινόμενο της παιδικής εργασίας»
Στη νεότερη ιστορία, η μεγάλη έκρηξη στο φαινόμενο της παιδικής εργασίας γίνεται τον 19ο αιώνα, κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης. Τα παιδιά εργάζονταν 12 με 16 ώρες την ημέρα, χωρία ούτε μια μέρα ανάπαυσης και έπαιρναν μισθούς πείνας.
« Η παιδική εργασία με αριθμούς»
Για 100 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο, καθημερινά δεν χτυπά το κουδούνι του σχολείου.. Πάνω από 246 εκατομμύρια παιδιά, ηλικίας 5 εώς 17 ετών, στον κόσμο εργάζονται.Οι μεγαλύτεροι αριθμοί εργαζομένων παιδιών είναι :
- Ινδονησία: 700.000 παιδιά
- Βραζιλία: 559.000 παιδιά
- Μπαγκλαντές: 300.000 παιδιά
- Αϊτή: 250.000 παιδιά
- Κένυα: 200.000 παιδιά
- Νεπάλ: 43.000 παιδιά
Δυστυχώς το φαινόμενο των εργαζόμενων παιδιών δεν είναι άγνωστο και στη χώρα μας.
Σεραφείμ Κωνσταντάκης, Α2
«Περιγραφή του προβλήματος της παιδικής εργασίας»
Τα περισσότερα παιδιά τα οποία εργάζονται και δεν πηγαίνουν σχολείο ζουν συνήθως στις χώρες του τρίτου κόσμου. Αυτά τα παιδιά δεν ξέρουν τι θα πει παιχνίδι και μόρφωση. Οι λέξεις αυτές τους είναι άγνωστες! Τα πιο πολλά από τα παιδιά αυτά εργάζονται ως οικιακοί βοηθοί ή ως βιοτέχνες κατασκευής χαλιών ή δουλεύουν στα χωράφια από το πρωί ως το βράδυ. Τα περισσότερα αρρωσταίνουν και πεθαίνουν πριν την εφηβεία από την πολλή δουλειά και την εκμετάλλευση. Πώς θα μας φαινόταν αν είμασταν εμείς στη θέση τους;
Καλατζή Δήμητρα, Α2
«Τρόποι αντιμετώπισης της παράνομης παιδικής εργασία
Η παράνομη παιδική εργασία είναι ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο που έχει σχέση με οικονομικούς, πολιτιστικού και μορφωτικούς λόγους. Σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλες του τις πλευρές για να προκύψουν αξιόλογα αποτελέσματα. Οι τομείς στους οποίους μπορούμε να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας είναι οι παρακάτω:
1. Καταπολέμηση της φτώχειας. Πολλοί γονείς, κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες, βάζουν τα παιδιά του να δουλεύουν για λόγους βιοπορισμού. Αν βελτιωθείη οικονομική κατάσταση αυτών των οικογενειών, εκλείπει ένας σοβαρός λόγος ύπαρξης της παιδικής εργασίας.
2. Ενημέρωση του κοινού με σκοπό την ευαισθητοποίηση του στο φαινόμενο. Μια εκστρατεία ενημέρωσης θα δημιουργούσε την απαραίτητη κοινωνική συναίνεση για την καλύτερη αντιμετώπιση του φαινομένου.
3. Κοινωνική πρόνοια και δυνατότητα εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά που βρίσκονται σε αδυναμία να ακολουθήσουν την κανονική ροή του εκαπιδευτικού συστήματος. Με αυτόν τον τρόπο δεν καταπολεμάται απευθείας η παράνομη παιδική εργασία, αλλά βελτιώνονται οι προοπτικές των παιδιών και μειώνονται οι πιθανότητες να εκτεθούν σε κινδύνους τέτοιου είδους.
4. Νομοθετική κάλυψη των δικαιωμάτων των παιδιών. Η νομική προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών κρίνεται απαραίτητη όπως και η τιμωρία όσων τα καταστρατηγούν.
Ιωάννα Κουρνιώτη, Α2
ΘΕΩΡΩ ΤΥΧΕΡΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΔΙΑΔΑΧΤΗΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΤΣΕΧΩΦ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΔΙΔΑΞΕΙ ΟΤΙ Ο ΒΑΝΚΑΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗ ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕ ΜΟΝΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφή