Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

Φώτης Δήμου: Η ζωή στη φυλακή και οι κατασκευασμένες κατηγορίες

Ελεύθερος αφέθηκε στις αρχές Ιουλίου ο 21χρονος Φώτης Δήμου, έπειτα από συνολικά 52 μέρες κράτησης στη ΓΑΔΑ και τον Κορυδαλλό. Είναι ένας από τους χιλιάδες διαδηλωτές που συμμετείχαν στη διαδήλωση της 11ης Μαΐου, που είχε όμως την ατυχία άντρες των ΜΑΤ να του φορτώσουν μια τσάντα μολότοφ. Την ώρα που τοποθετούσαν δίπλα του το σακίδιο του είπαν: «Ένα δωράκι είναι. Σκάσε».
Ο Φώτης Δήμου μιλάει ξεκάθαρα για κατασκευασμένες κατηγορίες, για την οργή και την αγανάκτηση που νιώθει αλλά και για τις μέρες του στη φυλακή και τις άθλιες συνθήκες ζωής, στην «Ελευθεροτυπία»


«Στη φυλακή μ' έπνιξε το άδικο. Ένιωθα ένα βάρος στο στήθος. Φώναζα με όλη μου τη δύναμη ότι δεν έκανα τίποτα. Δίχως να μ' ακούει κανείς. Οι κρατούμενοι μου φέρθηκαν καλά. Ακόμα και οι ποινικοί: "Μην τους φοβάσαι" μου έλεγαν. "Δες το σαν εμπειρία και κράτα τα θετικά. Θα τελειώσει" έλεγαν. Με τους δεσμοφύλακες δεν είχα επαφή. Αυτοί κλείδωναν, ξεκλείδωναν. Οι συνθήκες κράτησης ήταν άθλιες».

Δεν μπορεί να ξεχάσει την ημέρα της σύλληψής του: «Η 11η Μαΐου έχει χαραχτεί στο μυαλό μου. Όπως και οι εικόνες από την αναίτια επίθεση των ΜΑΤ, τον ξυλοδαρμό μου και ειδικά τη στιγμή που ακουμπούν δίπλα μου το σακίδιο. Έλεγα ότι δεν κρατούσα τίποτα κι οι ΜΑΤάδες απαντούσαν: «Δεν πειράζει. Ένα δωράκι είναι. Σκάσε"»

Στη φυλακή, σκεφτόταν διαρκώς πότε θα τελειώσει επιτέλους αυτό το μαρτύριο, δίνοντας και παίρνοντας κουράγιο από τους συγκρατουμένους του. Επισημαίνει όμως ότι οι συνθήκες ζωής ήταν άθλιες. Κρατούταν σε κελί για ένα άτομο μαζί με άλλους τρεις κατηγορούμενους για ληστείες. Παρ’ όλ’ αυτά, αυτοί ήταν που τον στήριξαν.

Σήμερα στο μυαλό του γυρίζει συνεχώς ένα αναπάντητο ερώτημα: «Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί μου έστησαν αυτή την ιστορία», ενώ ζει με το φόβο ότι μπορεί να ξαναζήσει την εμπειρία της φυλακής.
Όμως, δεν πτοείται και δηλώνει πως δεν θα σταματήσει να διεκδικεί, θα συνεχίσει να φωνάζει για να ακούγεται η αλήθεια. Επιμένει πως ο κόσμος δεν πρέπει να τρομοκρατείται. Αλλά πρέπει να γνωρίζει πως «μπορούν να φορτώσουν τσάντες με μολότοφ στον καθένα μας. Βλέπουν τους διαδηλωτές σαν εχθρούς. Κινούνται με το σκεπτικό "θα σε στείλω φυλακή επειδή διαδηλώνεις"».

TVXS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου